Magaminekurituaalid, mis aitavad hästi ja palju magada

Magaminekurituaalid, mis aitavad hästi ja palju magada

11.09.2016

Viimased asjad, mida enne voodisseminekut teed, mõjutavad oluliselt su tuju ja energiataset järgmisel päeval, kuna tihti määravad need, kui hästi ja palju sa magad. Business Insider rääkis ekspertidega, et saada teada, mida kõige edukamad inimesed enne und teevad.

Eemaldu tööst

Tõeliselt edukad inimesed teevad vahetult enne magamaminekut kõike muud kui tööd. Viimane asi, mida sul vaja on, on lamada voodis ja mõelda e-kirjast, mille saatis liigagar ülemus. Loo endale viimase e-kirja lugemise ja voodissemineku vahel puhveraeg. Asja idee on töömõtted enne voodisse magama minekut peast välja saada. See võib olla väga raske, kuid aitab voodisse minna väiksema stressitasemega ning paremini magada.

Tõmba juhe välja

Vaid tööst eemaldumisest ei piisa. Nutividinatest tuleks täielikult eemalduda, kuna teadlaste sõnul teeb ekraan enne und rohkem halba kui head. Telefoniekraani sinakas valgus mõjub sarnaselt päikesevalgusele, mis sunnib aju mitte tootma melatoniini – olulist hormooni, mis reguleerib su ööpäevast rütmi ja ütleb kehale, millal on aeg ärgata ja millal magada. See võib viia mitte ainult halva uneni, vaid ka nägemisprobleemide, vähi ja depressioonini.

Meenuta

Edukad inimesed võtavad vahetult enne voodisseminekut hetke, et meenutada või üles kirjutada kolm asja, mille eest nad sel päeval tänulikud on. See aitab teadvustada edusamme, mis nad sel päeval mõnes eluvaldkonnas tegid, aga ka säilitada motivatsiooni, kui elus on parasjagu rasked ajad.

Lihtne on langeda päeval ette tulnud negatiivsete olukordade peas ketramise lõksu ning soovida, et oleksid need teisiti lahendanud. Olenemata sellest, kui halvasti päev läks, suudavad edukad inimesed tavaliselt vältida negatiivse sisekõne pessimistlikku spiraali, kuna nad teavad, et see tekitab vaid stressi juurde. Proovi meenutada päeva jooksul ette tulnud positiivseid hetki ja edu üle rõõmustada.

Lõdvestu

Lisaks päeva meenutamisele võta paar minutit, et hingata ja lõdvestuda. Üks viis selleks on meditatsioon. Mediteerimisrutiini sisseviimine enne magamaminekut võib tunduda keeruline, eriti kui sa pole seda enne teinud, kuid alustamiseks on saadaval palju abimaterjale ning meditatsioon hea võimalus lõdvestada keha ja rahustada meelt.

Planeeri omale uneaeg

Ohust, et hõivatud inimesed riskivad kroonilise unepuudusega, on palju kirjutatud, seega üks vajalik komme on muuta piisav magamine prioriteediks - mis võib töönarkomaanidele või ettevõtjatele raskeks osutuda. Üks viis seda teha on minna voodisse igal õhtul samal ajal, mis on kõikide unespetsialistide meelest võtmeharjumus, mida nad soovitavad hea ööune saavutamiseks.

Kõige hullem asi, mida teha, on õhtul kaua üleval istuda ja hommikul äratust edasi lükata. Inimestel on piiratud tahtejõud. Milleks raisata seda iseendaga ärkamise üle võitlemisele ja siis täiendavale masendavale üheksaminutilisele unele?

Tee tegemisvajavate asjade nimekiri

Väga vähesed inimesed tahavad enne magamaminekut kulutada aega tegemistvajavate asjade nimekirja tegemisele, kuid sellest saadav kasu on üllatavalt suur. Õhtul vajalike asjade üleskirjutamine puhastab enne ööund meele probleemidest, millega järgmisel päeval tegeleda, nii et need ei tuleks öösel painama, tagades seeläbi parema une.

Loobu õhtusest joogist ja paksukstegevatest näksidest

Eriti tasuks enne und vältida alkoholi. Kuigi alkohol võib aidata uinuda, võib see magaja kvaliteetsest unest ilma jätta, kuna hoiab inimesi une kergemates faasides, millest ärgatakse kergesti, ega lase neil liikuda sügavamatesse ja kosutavamatesse unefaasidesse. Lisaks tasub enne magamaminekut vältida kofeiini ja rasvaseid toite.

Loe täispikka Business Insideri artikklit siit

Otsi hea une tooted endale siit